Vilkår og betingelser
GOZZIP
1 OM OS
1.1. Hjemmesiden https://gozzipwoman.dk/ ejes og drives af GOZZIP ("GOZZIP" eller "Os").
1.2. Du kan kontakte os på telefon 70702284 eller e-mail send@gozzipwoman.dk, hvis du har spørgsmål til os.
2 VORES FORRETNINGSBETINGELSER
2.1. Vore vilkår og betingelser ("Vilkår og Betingelser") gælder for vores levering af varer til dig, når du bestiller/køber en vare på vores hjemmeside.
2.2. Vi opfordrer dig til at læse vores Vilkår og Betingelser grundigt, før du bestiller en vare hos os.
2.3. Vi kan løbende ændre og opdatere Handelsbetingelserne, som gælder for dine fremtidige køb på vores hjemmeside. Derfor vil du blive bedt om at acceptere vores Vilkår og Betingelser hver gang, du handler hos os.
2.4. Hvis du ikke accepterer vores Vilkår og Betingelser, kan du ikke bestille varer på vores hjemmeside.
2.5. En opdateret version af Vilkårene og Betingelserne er altid tilgængelig på vores hjemmeside.
3 PRISER OG BETALING
3.1. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. 25 % moms og andre afgifter/told.
3.2. Den samlede pris, som du skal betale for dine varer, inklusive eventuelle forsendelsesomkostninger og afgifter/gebyrer ved betaling med kreditkort, beregnes, inden du fuldfører din ordre.
3.3. Dine leveringsomkostninger varierer afhængigt af, hvilken leveringsmulighed der vælges/tilbydes for den pågældende vare. Du vil blive informeret om leveringsomkostningerne, før du fuldfører din ordre.
3.4. Betalingen for dine varer finder sted, når du fuldfører ordren. Hvis vi skal sende varen til dig, trækker vi først pengene, når vi sender varen fra vores lager.
3.5. Når du betaler for en vare med et internationalt betalingskort direkte eller via MobilePay, reserveres beløbet på dit kort med det samme. Beløbet trækkes først fra dit kort, når varen afsendes. Herefter ophører reservationen automatisk. Hvis du har spørgsmål om reservationen, dens varighed eller andre relaterede forhold, skal du kontakte din kortudsteder, som kan hjælpe dig. Vi henviser også til din aftale med din kortudsteder vedrørende brugen af dit betalingskort.
4 BETALINGSMULIGHEDER
4.1. Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa-Elektron, Maestro, MasterCard, Visa, MobilePay.
4.2. Du kan også betale med vores gavekort. Dog kan du kun bruge ét gavekort pr. ordre.
5 BESTILLING AF VARER PÅ VORES HJEMMESIDE
5.1. Generelt
5.2. Du skal være mindst 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort, som vi accepterer som betalingsmiddel, for at kunne bestille varer på vores hjemmeside. Er du under 18 år, skal du have et lovligt grundlag for at kunne handle med os.
5.3. Vores webshop på https://gozzipwoman.dk/ er åben 24 timer i døgnet, men kan være lukket grundet vedligeholdelse. Vi forsøger naturligvis (så vidt muligt) at vedligeholde vores webshop om natten.
5.4. Hvis du afgiver en ordre i weekenden eller på helligdage, vil din ordre først blive behandlet næste hverdag.
5.5. Vi accepterer kun din ordre, hvis dine betalingsoplysninger er korrekte, og hvis vi ikke har grund til at tro, at ordren vil blive brugt til ulovlige aktiviteter, eller at du ikke opfylder kravene i vores Handelsbetingelser.
5.6. Du kan kun bestille varer via vores hjemmeside. Vi accepterer ikke ordrer pr. telefon.
5.7. Hvornår er du bundet af din ordre?
5.8. Før du klikker "Køb eller afslut køb", har du mulighed for at tilpasse din ordre og dine oplysninger.
5.9. Når du klikker på "Køb eller afslut køb", er du bundet af din ordre, og du vil modtage en ordrebekræftelse fra os via e-mail.
5.10. Hvis du laver en fejl i din ordre, kan du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig. Hvis du har annulleret din ordre, har du 14 dages fortrydelsesret (læs mere om din fortrydelsesret i afsnittet "Fortrydelsesret" nedenfor).
5.11. Hvornår er vi bundet af din ordre?
5.11.1. Vi er kun bundet af din ordre, når vi har sendt dig en ordrebekræftelse. Indtil da har vi mulighed for at afvise din ordre i tilfælde af trykfejl, tekniske problemer, leveringsfejl og lignende omstændigheder.
6 LEVERING
6.1. Din ordre leveres til den leveringsadresse, du har valgt, når du afgiver ordren.
6.2. Vi bestræber os på at levere din ordre så hurtigt som muligt. Den forventede leveringstid er 2-5 arbejdsdage. Dog kan bestilte varer eller varer, der ikke er på lager, have en længere leveringstid. Du kan også finde, at vi angiver en længere forventet leveringstid for specifikke varer i særligt travle perioder.
6.3. Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder:
- GLS - levering til pakkeshop
- GLS - levering til privat adresse
Vi forbeholder os retten til, at nogle af leveringsmetoderne ikke gælder for visse adresser og tidsintervaller. Du vil kun kunne se de leveringsmuligheder, du kan vælge for din leveringsadresse, når du fuldfører din ordre. Vi forbeholder os også retten til at levere til et andet leveringssted end det, du har valgt, hvis den valgte leveringsadresse er fuld. I så fald leverer vi din ordre til et leveringssted valgt af transportøren.
6.4. Vi leverer kun til følgende lande: Alle EU-lande.
6.5. Hvis vi ikke har alle varerne, som du har bestilt, på lager, kan vi sende de varer, vi har på lager, først. Når vi får de varer på lager, som du har bestilt, sender vi dem derefter. Du kan derfor finde ud af, at vi sender din ordre flere gange.
6.6. Vi bærer risikoen for dine varer, indtil de er leveret.
7 FORTRYDELSESRET
7.1. Generelt
7.1.1. Du kan annullere købet af dine varer inden for 14 dage uden begrundelse, hvis du er forbruger.
7.1.2. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som modtager varerne for dig (ikke transportøren), får varerne i hænde (fysisk besiddelse).
7.1.3. Hvis du har bestilt flere varer i samme ordre, men vi ikke har kunnet levere varerne samtidig, udløber fortrydelsesfristen for varerne 14 dage efter den dag, du modtager den sidste vare i hænde (fysisk besiddelse). I tilfælde, hvor flere varer er bestilt i samme ordre, men hvor varerne leveres individuelt, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du eller en tredjepart, som du har angivet (ikke transportøren), modtager den sidste vare i hænde (fysisk besiddelse).
7.1.4. Hvis du har bestilt en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den sidste part eller del af varen i hænde (fysisk besiddelse).
7.1.4.1. Hvis du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du underrette os om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten i en entydig erklæring (på en klar og tydelig måde) – f.eks. pr. e-mail eller brev. Du kan også vælge at bruge vores standard fortrydelsesformular.
7.1.4.2. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du sender os meddelelsen om, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen udløber.
7.2 Hvad sker der, når du udnytter fortrydelsesretten?
7.2.1. Hvis du har benyttet din fortrydelsesret, vil vi refundere din betaling inkl. eventuelle leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten.
7.2.2. Hvis du selv har valgt en anden leveringsform end vores standardlevering, vil vi dog kun refundere den del af leveringsomkostningerne, der svarer til vores standardlevering.
7.2.3. Vi refunderer din betaling med samme betalingsmiddel, som du brugte til dit køb, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden form for tilbagebetaling (f.eks. et kreditkort).
7.2.4. Du vil ikke blive opkrævet gebyrer i forbindelse med tilbagebetalingen.
7.2.5. Du skal returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har underrettet os om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du returnerer varen inden for de 14 dage.
7.2.6. Du skal selv betale udgifterne i forbindelse med returneringen af varen (inklusive fragt).
7.2.7. Vi kan tilbageholde din refusion, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret - alt efter hvad der indtræffer først.
7.2.8. Du kan læse mere om, hvordan du returnerer varen i afsnittet "Returnering".
7.3. Specialfremstillede varer - fortrydelsesretten gælder ikke
7.3.1. Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, der er specialfremstillet eller har fået en særlig personlig prægning (f.eks. varer med indgravering, broderi og lignende).
8 DEFEKTE OG FORKERTE VARER
8.1. Hvis din vare er defekt, eller hvis vi har leveret den forkerte vare til dig, skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice. Du kan finde vores kontaktoplysninger nederst i vores handelsbetingelser eller i din ordrebekræftelse.
8.2. Hvis din vare er defekt, eller hvis du har modtaget den forkerte vare, har du mulighed for at vælge mellem:
- a) at returnere varen og få pengene tilbage
- b) at returnere varen og få en ny tilsvarende vare (omlevering)
- c) at beholde varen og modtage en forholdsmæssig rabat
- d) at beholde varen og få fejlen udbedret
8.3. For at vores kundeservice kan hjælpe dig, hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare, skal du oplyse dit ordrenummer, varenummer og give en fuld beskrivelse af, hvad der er galt med varen.
8.4. Hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare, som skal returneres, dækker vi omkostningerne ved returneringen til os.
8.5. Hvis din vare er defekt, gælder bestemmelserne i Købeloven om mangler.
9 RETURNERING
9.1. Hvis du skal sende en vare tilbage til os (for eksempel hvis du har fortrudt dit køb eller din vare er defekt), skal du sende varen til følgende adresse: Orionvej 2D, 7430 Ikast, Danmark.
9.2. Ved returnering skal alle dele af produktet sendes tilbage til os.
9.3. Når du returnerer en vare til os, er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt pakket. Du bærer risikoen for varen, indtil vi har modtaget den retur i vores fysiske besiddelse. Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvittering for forsendelsen.
9.3.1. Du er ansvarlig for enhver forringelse af varens værdi, som skyldes håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
9.4. Hvis varens værdi er forringet, fratrækker vi værdiforringelsen fra den købspris, du har betalt for varen, før du får købsprisen refunderet.
9.4.1. Klage
9.4.1.1. Klager over en mangel ved din vare skal ske direkte til os inden for rimelig tid, efter du har opdaget manglen.
9.4.1.2. Der gælder en klagefrist på 2 år, og du skal som forbruger derfor klage senest 2 år efter leveringen af produktet. Hvis klagefristen ikke overholdes, bortfalder din ret til at gøre mangler gældende, medmindre vi har påtaget os at garantere for varen i en længere periode.
9.4.1.3. Du kan læse mere om, hvordan du klager, i afsnittet "Adgang til klager".
10 FORCE MAJEURE
10.1. Vi er ikke ansvarlige over for dig, hvis der opstår omstændigheder efter din bestilling, som forhindrer eller forsinker vores opfyldelse af din ordre. Sådanne omstændigheder inkluderer eksterne forhold uden for menneskelig kontrol, krig, mobilisering, sammenbrud af telekommunikation/kundens infrastruktur, eksterne sikkerhedshændelser (f.eks. hackerangreb, computervirusangreb eller destruktiv adfærd fra en tredjepart), naturkatastrofer samt naturlige forhold, der gør det umuligt at opfylde din ordre/køb, strejker, lockout, brand, blokader, hærværk, påbud fra offentlige myndigheder og/eller rettighedshavere, udbrud af epidemier eller pandemier, globale sundhedskriser samt andre omstændigheder, der ligger uden for vores direkte kontrol.
11 PERSONOPLYSNINGER
11.1. Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Vi har udarbejdet en privatlivspolitik, der forklarer, hvordan vi behandler de personoplysninger, du giver os i forbindelse med dit køb og brug af vores hjemmeside. Du kan finde vores privatlivspolitik på vores hjemmeside.
12 ANDRE FORHOLD
12.1. Opdatering af vores hjemmeside
12.1.1. Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Dog kan der forekomme tastefejl, prisfejl, fejl i tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne, og nogle gange opdager vi, at en vares pris er angivet forkert.
13 OVERDRAGELSE
13.1. Vi forbeholder os retten til at overføre vores aftale med dig helt eller delvist til (a) et af vores koncernforbundne selskaber eller (b) en tredjepart som led i et frasalg af en eller flere af vores virksomheder, forretningsenheder mv.
14 ADGANG TIL KLAGER
14.1. Hvis der opstår et problem med din vare, eller hvis din vare er defekt, skal du i første omgang kontakte vores kundeservice.
14.2. Hvis du er utilfreds med vores håndtering af dit problem med en vare, kan du indsende en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen. Før du kan indsende en klage til Center for Klageløsning, skal du først have sendt din klage til os. Det kan være en god idé at sende os en skriftlig klage, så du kan dokumentere din klage, hvis Center for Klageløsning anmoder om det. For at kunne klage skal produktet eller tjenesten, du ønsker at klage over, have kostet mindst 1.110 DKK og højst 100.000 DKK. For klager vedrørende tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 DKK. Beløbsgrænserne kan ændres. Du skal betale et gebyr til Klageportalen for at få din klage behandlet.
14.3. Du kan også benytte Europa-Kommissionens online klageportal til at indsende en klage. Dette er især relevant, hvis du er en forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indsende din klage via Europa-Kommissionens online klageportal. Ved indsendelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: send@gozzipwoman.dk.
15 VALG AF LOV OG VÆRNETING
15.1. Enhver ordre/køb, du indgår med os, er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret, dog med undtagelse af (a) regler, der fører til anvendelse af anden lovgivning end dansk, og (b) FN's konvention om aftaler om internationale køb (CISG).
15.2. Enhver tvist og ethvert krav, der opstår som følge af eller i forbindelse med din ordre/køb, skal afgøres af en kompetent domstol på GOZZIP's værneting.
16 VORES KONTAKTOPLYSNINGER
16.1. Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på:
- E-mail: send@gozzipwoman.dk
- Telefonnummer: 70702284
- Telefontid: Hverdage mellem kl. 08.00 og 15.00
- Adresse: Orionvej 2D, 7430 Ikast, Danmark